UPDATE
Managerul Spitalului de Oftalmologie din Capitală a declarat pentru MEDIAFAX că unitatea medicală nu a suferit niciun prejudiciu material în urma încheierii contractelor de închiriere a unor spații, precizând că „cei din Corpul de Control au spus că sunt foarte mulțumiți de sumele încasate”.
„Nu există niciun prejudiciu material, că nu are de unde, aceste spații ne-au plătit chiria și chiar cei din Corpul de Control au spus că sunt foarte mulțumiți de sumele pe care noi le-am încasat de acolo. Nu există nicio neregulă. Sunt două puncte optice, de unde pacienții își cumpără cristaline și ce mai au nevoie, și o farmacie, dar toate sunt private și ne plătesc chirie”, a declarat pentru MEDIAFAX Monica Pop, managerul Spitalului de Urgențe Oftalmologice.
Precizările vin în contextul în care Ministerul Sănătății a anunțat că va sesiza Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 în legătură cu nereguli privind contracte de închiriere încheiate de Spitalul de Urgențe Oftalmologice din București cu mai multe firme, în urma verificărilor efectuate de Corpul de Control al Ministerului.
„În ceea ce privește închirierea unui spațiu destinat unui bufet de incintă, Corpul de Control nu a putut identifica, de exemplu, aprobarea Consiliului de Administrație a DSP București, caietul de sarcini al licitației sau aprobarea Ministerului Sănătății. În ceea ce privește acest contract, Corpul de Control a identificat două forme ale acestuia – una bătută la mașina de scris, alta scrisă pe un calculator – care diferă una de cealaltă. Astfel, în forma scrisă la calculator lipsește un articol și anume cel referitor la interzicerea subînchirierii spațiului respectiv. Lipsa acestui articol în a doua formă a contractului a dus la subînchirierea ulterioară către o altă societate”, arată Ministerul Sănătății într-un comunicat de presă.
De asemenea, Corpul de Control a constatat că în perioada 2007 – 2011, managerul Spitalului a avut calitatea de angajat al acestei societăți, fapt ce contravine prevederilor Legii 95/2006, susțin reprezentanții ministerului.
În legătură cu mențiunile ministerului, Monica Pop a declarat : „Pentru perioada respectivă (2007-2011), în care eu într-adevăr am fost acolo la cabinetul de consultații – nu are legătură cu bufetul – și am încasat suma de 500 de lei pe lună, am hârtie de la ANI că nu este nicio incompatibilitate pentru perioada respectivă”.
Un alt contract se referă la închirierea unui spațiu pentru un atelier de reparații optică medicală, Corpul de Control constatând că lipsesc de la dosar aprobarea Ministerului Sănătății și a Consiliului de Administrație.
„Inițial, acest contract a fost încheiat cu o societate comercială în 2002, firmă ce avea să se dizolve în anul 2008 prin decizie definitivă a Curții de Apel București. În 2009, Spitalul încheia un acord cu această firmă dizolvată în 2008 pentru înlocuirea în contractul de închiriere cu o altă societate a acelorași asociați”, se precizează în comunicatul de presă al ministerului.
„Nu există așa ceva la noi, există două puncte optice. Sunt spații închiriate pentru două puncte optice și o farmacie. Sunt spații închiriate la care s-a plătit în fiecare lună chiria. Nu avem nicio problemă, niciun fel de atelier de reparații. Nu știu la ce se referă cuvântul reparații”, a precizat managerul Spitalului de Oftalmologie.
Potrivit reprezentanților ministerului, o altă neregulă depistată în urma controlului vizează închirierea unui spațiu pentru înființarea unei farmacii în 1993, în legătură cu care s-a mai constatat că nu se poate proba respectarea prevederilor contractuale.
„În ceea ce privește închirierea unui spațiu destinat unui bufet de incintă, Corpul de Control nu a putut identifica, de exemplu, aprobarea Consiliului de Administrație a DSP București, caietul de sarcini al licitației sau aprobarea Ministerului Sănătății. În ceea ce privește acest contract, Corpul de Control a identificat două forme ale acestuia – una bătută la mașina de scris, alta scrisă pe un calculator – care diferă una de cealaltă. Astfel, în forma scrisă la calculator lipsește un articol și anume cel referitor la interzicerea subînchirierii spațiului respectiv. Lipsa acestui articol în a doua formă a contractului a dus la subînchirierea ulterioară către o altă societate”, arată Ministerul Sănătății într-un comunicat de presă.
De asemenea, Corpul de Control a constatat că în perioada 2007 – 2011, managerul Spitalului a avut calitatea de angajat al acestei societăți, fapt ce contravine prevederilor Legii 95/2006, susțin reprezentanții ministerului.
Un alt contract se referă la închirierea unui spațiu pentru un atelier de reparații optică medicală, Corpul de Control constatând că lipsesc de la dosar aprobarea Ministerului Sănătății și a Consiliului de Administrație.
„Inițial, acest contract a fost încheiat cu o societate comercială în 2002, firmă ce avea să se dizolve în anul 2008 prin decizie definitivă a Curții de Apel București. În 2009, Spitalul încheia un acord cu această firmă dizolvată în 2008 pentru înlocuirea în contractul de închiriere cu o altă societate a acelorași asociați”, se precizează în comunicatul de presă.
Potrivit sursei citate, o altă neregulă depistată în urma controlului vizează închirierea unui spațiu pentru înființarea unei farmacii în 1993, în legătură cu care s-a mai constatat că nu se poate proba respectarea prevederilor contractuale.